mandag 14. juni 2010

Sunn og rask middag for en billig penge

Dagens tips er et supert middagstips: 

Skinnstekt laks med avokado og limesalsa, og potetsticks.

Sunt, Godt, Raskt og Billig.


Du trenger (2 store posjoner): 

Laks med skinn, beregn ca 200 g per pers. Kjøp den fra "first prise" for å gjøre det ekstra billig, det gjorde jeg, funka supert. 
1 rødløk
1 rød chili
2 store avokado eller 4 små
ca 1/2- 1 dl olivenolje
en god neve hakket koriander
1 lime
salt og pepper
2-3 poteter


Pensle laksen med olje og strø på salt.
Pannestek med skinnsiden ned først. 4-5 min på hver side

Grovhakk avokadoen i terninger og rødløken i tynne ringer. 
Finhakk chili og tilsett en god neve hakket koriander. Smak til med limesaft, salt og pepper. 

Skjær potetene i staver, ca en halv cm. Krydre med salt og pepper, gjerne tilsett hvitløk eller andre urter. stek på høy varme i 10 min. 

Voala.... Fisk fra bunnen av på 10 min. 


2 kommentarer:

  1. laget stekt ris til kjæresten min i dag. risen var fra dagen før og så kokte jeg gulrot og brokkoli i biter og stekte litt minipølser i biter sammen med litt paprika i småbiter. brokkoli og gulrot oppi panna etter et par minutter. så oppi med risen og tilslutt et egg over. Tok ikke 10 min engang..

    SvarSlett

jeg blir kjempeglad for en kommentar!